KABÄ°NE SONRASI ALINAN KARARLAR

• 31 Mayıs 2021 Pazartesi
1623 görüntülenme

CumhurbaÅŸkanı Recep Tayyip ErdoÄŸan 31 Mayıs kabine toplantısı sonrası açıklamalarda bulunuyor. En son açıklanan kademeli normalleÅŸme kararları 1 Haziran'a kadar geçerliydi. 1 Haziran ve sonrası için yasaklarda ne gibi deÄŸiÅŸiklikler olacağı merak konusuydu.

CumhurbaÅŸkanı ErdoÄŸan'ın açıklamalarından baÅŸlıklar ÅŸu ÅŸekilde:

Spor

Salgın tedbirleri sebebiyle bu yıl maçlar seyircisiz oynandı. Ä°nÅŸallah önümüzdeki sezon tribünleri doldurmayı ümit ediyoruz. Basketbolda Euroleague ÅŸampiyonluÄŸunu kazanan Anadolu Efes'i tebrik ediyoruz. Ergin Ataman'ın bu baÅŸarıyı ÅŸehitlere armaÄŸan etmesini de ÅŸahsım ve milletim adına çok önemli görüyorum. AyÅŸe Begüm Onbaşı kızımı da arayarak tebrik ettim. BaÅŸarılarının devamını diledim. Pek çok farklı branÅŸta ülkemizin bayrağını göndere çektiren tüm sporcuları ÅŸahsım ve milletim adıma tebrik ediyorum.

Hizmetlere devam ediyoruz..

Pek çok yerde hala inÅŸaatları süren hızlı tren hatlarımızda devreye girdiÄŸinde, Türkiye ulaşımda çığır açacaktır. Deniz yolu taşımacılığında da dev projelÅŸeri ülkemize kazandırmaya devam ediyor. Bu hafta sonu Filyos Limanı'nı açarak bu alanda da çığır açacağız. Ulaşım meselesini kökten çözmüÅŸ bulunuyrouz. Büyük ve güçlü Türkiye yolunda attığımız bu adımların hayırlı olamsını temenni ediyorum.

Uluslarası ilişkiler

Ülkemizi ve milletimizi sahte gündemlerin karanlık senaryoların kıskacına hapsetmek isteyenlere eyvallah etmedik etmeyeceÄŸiz. ÇarÅŸamba günü Meclis'te gerçekleÅŸtirdiÄŸimiz grup toplantısında ülke gündeminde baÅŸlıklarla ilgili kapsamlı bir görüÅŸme yaptık. ABD'li iÅŸ adamları ile toplantı gerçekleÅŸtirdik. Ülkemizin uluslararası yatırımcıları destekleme konusundaki kararlılığını bildirdik. Türkiye NATO baÅŸta olmak üzere uluslararsı kurumlara karşı sorululuklarını hakkıyla yerine getirmiÅŸtir.

Taksim Camii ve Çamlıca Kulesi

Milletin 150 yıllık hayali Taksim Cami'nin açılışını yaptık. Kentin sembollerinden oldu. Rahatsızlıkların gerisinde güçlü ve büyük Türkiye'den duyulan rahatsızlıklar var.

Cumartesi günü ise Çamlıca Kulesi'nin açılışını yaptık. Büyük Çamlıca Camii'nin arıdndan kulenin de hizmete girmesiyle Ä°stanbul BoÄŸazı'nın silüeti yepyeni bir çehreye kavuÅŸmuÅŸtur. Aynı akÅŸam fethin 568. yıl dönümü etkinlikleri kapsamında düzenlenen Fetih Kupası Okçuluk Yarışmaları'na mesaj gönderdim. Burada gençlere bir mesaj verdim. Bizim 2023 hedeflerimizi ilk ifade etmemizin üzerinden 10 yıl geçtiyse, 2053 hedeflerimizi için hemen kollarımızı sıvamamız gerektiÄŸini bilmeliyiz. Gençlerimize bırakacak en büyük mirasın bu vizyon olacağını biliyoruz. Ä°nÅŸaallah bir asır sonra, Cumhuriyetimizi gerçek rayına oturtmuÅŸ bir ÅŸekilde gençlerimize emanet edeceÄŸiz.

Önümüzdeki günlerde enerji ile ilgili yenimüjdeler vereceÄŸiz.

Salgın dönemi

Son Kabine Toplantısı'nın ardından milletimize verdiğimiz desteklerin ayrıntılarını sizlerle paylaşmıştık. 661 milyar lirayı bulan hibe desteği sağladık.

Bugün Türkiye dünyada milli gelirine oranla en yüksek yardım yapan ülkelerden biri konumuna gelmiÅŸtir. Nüfusu bizimle mukayese edilemeyecek ülkelerden gelen tenkitler mantıklı deÄŸildir.

Aşı çalışmalarında da ilk 10 ülke arasındayız. Ä°nÅŸallah kendi aşımıza yıl bitmeden kavuÅŸmuÅŸ olacağız.

Milletimizin bu süreçte bunaldığını biliyoruz. Yaz döneminde evde insanlarımızı tutmanın hem zor hem anlamsız olduÄŸunu biliyoruz.

Tek gayemiz milletimizin güvenliÄŸini saÄŸlığını korumak, telafisi mümkün olmayan zararları önlemek.

Ramazan ayındaki kısmi ve tam kapanma dönemini ardından kademeli normalleÅŸme süreci yer aldı. Tedbirlerin amacına ulaÅŸtığını gördük.

Bütün bunları söylerken elbette, gerçeklere gözlerimizi kapatmıyoruz. Son 6 ayda sadece 1,5 ay açık kalan esnafımızın olduÄŸunu biliyorouz. Paket servis gibi ciddi sınırlamalarla hizmet veren esnafımızın da olduÄŸunu biliyoruz. Okula gidemeyen evlatlarımızın pek çok psikolojik sorunun eÅŸiÄŸine geldiÄŸini biliyoruz. Milletimizin bu süreçte fevkelade bunaldığını biliyoruz. Ä°nsanlarımızı yaz ayı ile birlikte evde tutmanın zor olduÄŸunu biliyoruz.

Yarından itibaren devreye girecek yeni adımların kararlarını aldık:

Haziran ayı boyunca hafta içi ve Cumartesi akÅŸam 22.00 ile 5 arası uygulanacak.

Pazar yasağı ise; Cumartesi 22.00 dan baÅŸlayıp Pazartesi 5.00 da sona erecek.

Lokanta kafe restoran gibi yeme içme yerleri sabah  7 akÅŸam 21.00 arası masaya servis yapabilecektir. Gece 24.00 'a kadar paket servis olacak.

Bu mekanlarda Pazar günü ise sadece paket servisle devam edecek.

Kahvehane, çay bahçesi, lunapark, Spor salonu gibi iÅŸletmeler Pazar hariç tedbirlere uyarak sabah 7 ile akÅŸam 21.00 arası çalışabilecektir.

Açık ve kapalı alanlardaki nikah ve düÄŸün törenleri 1 Haziran'dan itibaren yapılabilecektir.

Kamu kurularındaki esnek mesai uygulaması yeni bir düzenlemeye kadar devam edecek.

Üniversitelerde 2021 2022 akademik takvimi 13 Eylül'de baÅŸlayacak.

Temmuz ayında bu kısıtlama sayıları vaka, vefat sayıları ve aşılamaya göre yeniden belirlenecek.

Ayrıntılar için Ä°çiÅŸleri Bakanlığı genelge yayımlayacak.

Milli EÄŸitim Bakanlığı tarafından açıklanan basın açıklaması için TIKLAYINIZ.